Fuxian – jezioro o wielu obliczach

Na terenie prowincji Yunnan znajduje się niezwykłe miejsce, jest to jezioro Fuxian (抚仙湖). Położone jest kilkadziesiąt kilometrów na południe od Kunmingu, więc stało się idealnym miejscem wypadowym mieszkańców prowincji. Również i my wraz z kilkoma znajomymi z uniwersytetu postanowiliśmy zrobić sobie jednodniowy wypad w tamte okolice.

Jezioro Fuxian

Jezioro Fuxian skrywa wiele tajemnic i bogactw. Jest to obszar na którym występuje wiele endemicznych gatunków ryb. Na dnie podobno znajduje się zatopione miasto ze starożytnego królestwa Dian.

Jak dojechać?

Wybierając się w podróż chcieliśmy zobaczyć mniej turystyczną część Fuxian dlatego pojechaliśmy na jego wschodni brzeg. Okazało się to bardzo dobrym wyborem! Spotkaliśmy tylko nieliczne osoby, a spokój, czystość i krajobrazy tego miejsca sprawiły, że czułyśmy się cudownie 🙂 W końcu znalazłyśmy w Chinach tak spokojne miejsce!

Fuxian

Aby dojechać w okolice jeziora Fuxian należy z Kunmingu z Południowego Dworca Autobusowego wsiąść do autobusu, który zawiezie Was do miejscowości Chengjiang (澄江), autobus jedzie około 1h, a koszt biletu w jedną stronę to 20 RMB. Później przesiadamy się w mniejszy busik który dowozi turystów i lokalsów w okolice jeziora Fuxian. Teraz już od Was zależy w którą część się wybierzecie 😉 Dla ułatwienia wyboru załączamy mapkę z zaznaczonymi atrakcjami turystycznymi:

Fuxian mapa
źródło: travelchinaguide

My jednak należymy do osób, które wolą unikać tłumów, jeśli jest to tylko możliwe. Wysiadamy na stacji Xiaotu – w okolicach Big Banyan Fishing Village na powyższej mapce. Dojazd trwał jeszcze około 0,5 h, a bilet kosztował 10 RMB.

Fuxian

Atrakcyjność

W czasie naszej jednodniowej wycieczki dopisywała nam piękna, słoneczna pogoda. Lokalni mieszkańcy przychodzili na wypoczynek i łowili ryby, plażowali, czy po prostu spacerowali dookoła jeziora. Krajobrazy są tak bardzo urzekające, że wiele par wybiera to miejsce na swoje sesje ślubne.

sesja ślubna

Jedynym minusem wyjazdu na wschodnią część jeziora był mały wybór gastronomiczny. Jedliśmy posiłek w niezbyt dobrze wyglądającej restauracyjce – nikt z nas nie odważył się wziąć niczego z mięsem, więc postawiliśmy na bezpieczny smażony ryż z pomidorami. Nie jesteśmy wybredne w podróży i jemy w wielu miejscach, na które w Europie byśmy nie spojrzeli, ale tamte okolice nie wzbudziły naszego zaufania.

W niewielu przewodnikach znajdziecie informacje o tym jeziorze. Być może wśród największych atrakcji Chin nie będzie ono wyborem wielu z Was, jednakże jeśli będziecie mieli okazję spędzić w Państwie Środka trochę więcej czasu to z czystym sumieniem możemy polecić taki wypadzik 😉