Kunming Western Hills, czyli Wzgórza Śpiącego Buddy

Na zachodzie miasta położony jest park, który jest jedną z największych jego atrakcji – Kunming Western Hills to miejsce, w którym rozciąga się widok na Jezioro Dianchi. Obszar ten nazwano Wzgórzami Śpiącego Buddy, ponieważ patrząc na ich panoramę można dostrzec jego postać. Drugą spotykaną nazwą są Wzgórza Śpiącej Piękności.

Dianchi Lake

Opis parku

Zachodnie Wzgórza (西山) są głównym punktem widokowym w mieście. Na terenie parku, oprócz gęstego lasu, będziecie mogli zobaczyć wiele świątyń. Jest to miejsce, w którym walory przyrodnicze łączą się z kulturą. Obszar ten nazwany jest najładniejszym widokiem w centralnym Yunnanie. Całość tworzy kilka wzniesień – m.in. Góry Biji, Huating, Taihua, których pasmo ma ok. 40 km długości, a najwyższy punkt sięga 2500 m.

Kunming Western Hills

W dniu naszej podróży na Zachodnie Wzgórza pogoda nam nie sprzyjała. Ciągle padał obfity deszcz przez który obraz tego miejsca nam się trochę zaburzył. Wszystko wydawało się szare i jednorodne. Nie udało nam się również dotrzeć do najważniejszego miejsca w parku, czyli Bramy Smoka. Niestety nie starczyło nam czasu. Pochodziliśmy za to po licznych świątyniach, które były naszymi pierwszymi w Chinach. Dzięki temu na wszystko patrzyłyśmy z wielkim zaciekawieniem 🙂

Główne atrakcje

W parku znajdziecie wiele świątyń, w tym Świątynię Huating, która jest największą buddyjską świątynią w Kunmingu. Wielokrotnie była burzona i odbudowywana. Wewnątrz będziecie mogli dostrzec trzy złote posągi Buddy. Świątynia Taihua jest za to najstarszą na Zachodnich Wzgórzach. Pomimo kilkukrotnej renowacji i odbudowy zachowała elementy budowy z czasów dynastii Yuan (1271 – 1368).

Kunming Western Hills

Podczas naszej wizyty w jednej ze świątyń przekroczyliśmy godziny otwarcia i zostaliśmy w niej zamknięci. Szukaliśmy kogoś kto mógłby nam otworzyć bramę. Nie było to jednak takie proste. Po pewnym czasie kolega próbował sam uwolnić nas z pułapki – również na marne. Gdy straciliśmy już nadzieję i zaczęliśmy wyobrażać sobie noc w świątyni znalazł nas strażnik. Pokrzyczał trochę, ale nas wypuścił 🙂 Zalecamy Wam zwracanie uwagi na godziny otwarcia, bo bardzo łatwo można się dać ponieść :p

Pawilon Sanqing, czyli tak zwany zamek w powietrzu, położony jest ok. 300 metrów nad Jeziorem Dianchi na klifie Wzgórza Luohan. W miejscu tym będziecie mogli odpocząć i podziwiać piękne widoki na miasto.

Najważniejsza atrakcja to oczywiście Groty Bramy Smoka. Mówi się, że jeśli nie byłeś na Zachodnich Wzgórzach to nigdy nie zwiedziłeś Kunmingu, a jeśli nie byłeś przy Bramie Smoka, nigdy nie byłeś na Zachodnich Wzgórzach. Zgodnie z tym zdaniem musimy przyznać, że nigdy nie zwiedziłyśmy Western Hills. Zamierzamy to nadrobić, ponieważ widoki są podobno niesamowite 😉

Położenie i dojazd

Western Hills położone są 15 km na zachód od centrum Kunmingu. Z centrum Kunmingu możecie dostać się tu w ciągu 1,5 – 2 h. Jest to obszar bardzo dobrze skomunikowany, więc jest w czym przebierać 🙂 My najpierw jechałyśmy metrem, później autobusem, na końcu weszliśmy w kolejkę linową, która dowiozła nas w pobliże Punktu Informacji Turystycznej. Dla lubiących się wspinać uszykowano wybrukowaną ścieżkę – i jak to bywa w Chinach wspinaczka była po schodach 😉

Będąc w Kunmingu na pewno warto pojechać na Zachodnie Wzgórza. Kunming Western Hills nie są jednak atrakcją dla której specjalnie przyjechałybyśmy do „Miasta Wiecznej Wiosny”. Jest to fajny przystanek przy okazji pobytu 🙂